خریدن عطر با وجود لذت‌بخش بودنش،‌ کار چندان آسانی نیست، فروشندگانی هستند که ممکن است عطرهای تقلبی عرضه کنند و متأسفانه اکثر مردم نکات مربوط به تشخیص عطر تقلبی از عطر واقعی و اصل را نمی‌دانند و به دام این فروشندگان متقلب می‌افتند.

 

اما باید بدانید که تشخیص عطر تقلبی غیرممکن هم نیست و با دنبال کردن این مقاله و یادگرفتن چند ترفند ساده می‌توانید عطر اصلی و اورجینال را تشخیص دهید و یک خرید مطمئن داشته باشید.

 

۱. بسته‌بندی صحیح

 

سلفون استفاده‌شده در بسته‌بندی عطرهای واقعی ضخیم هستند، به‌خوبی تا شده و کاملا به جعبه چسبیده‌اند. اگر جعبه عطری را دیدید که سلفون آن به‌درستی روی جعبه قرار ندارد، بدانید که این عطر تقلبی است.

 

سلفون استفاده‌شده در بسته‌بندی عطرهای واقعی ضخیم هستند، به‌خوبی تا شده و کاملا به جعبه چسبیده‌اند. اگر جعبه عطری را دیدید که سلفون آن به‌درستی روی جعبه قرار ندارد، بدانید که این عطر تقلبی است.

۲. درز و لبه‌های بی‌نقص

وقتی بسته‌بندی پلاستیکی جعبه‌ی عطر به‌طور ناخوشایند و با ظاهری نه‌چندان دل‌چسب آماده شده (مثلا درز و لبه‌های موجود در قسمت تاخورده‌ی جعبه، بیش از ۵ میلی‌متر پهنا دارد یا روی آن، چسب اضافی نشت کرده است)، عطر داخل آن بدون شک تقلبی است. درز و لبه‌های تاخورده‌ی بسته‌بندی‌ عطرهای واقعی معمولا بدون نقص و بسیار مرتب هستند.

۳. مقوای جعبه‌ی عطر

جعبه‌ی بسته‌بندی‌ عطرهای واقعی از مقواهای باکیفیت ساخته می‌شوند و طراحی آنها به‌گونه‌ای است که عطر را از صدمه دیدن محفوظ نگه‌ می‌دارند. به‌همین‌دلیل، ساختار درون جعبه‌ی عطر هم طوری ساخته می‌شود که بطری عطر را در جای خود و بدون حرکت نگه‌ دارد. مقواهای این جعبه‌ها هم معمولا سفید هستند، نه متمایل به خاکستری.

۴. برچسب‌ها و نوشته‌ها

به دایره‌ی طلایی جعبه‌ی این عطر در سمت چپ تصویر نگاه کنید. پیکانی که به سمت راست نشانه رفته است، همیشه تیره‌تر از پیکانی است که در جهت چپ قرار گرفته است. اما اگر رنگ پیکان‌ها – مانند جعبه‌ی سمت راست تصویر- برعکس بود، عطر درون آن تقلبی است.
هنگام خرید عطر به وب‌سایت کارخانه‌ی سازنده نگاهی بیندازید و بررسی کنید که آیا اطلاعات موجود در سایت با اطلاعات روی بسته‌بندی جعبه یکسان است یا خیر. حتی کوچک‌ترین اختلاف، نشان از تقلبی بودن عطر دارد.
۵. طراحی بطری عطر

گاهی‌اوقات هنگام مشاهده‌ی قفسه‌های فروشگاه‌های عطر، عطرهایی می‌بینید که بطری و بوی آنها به‌شکل عجیبی شبیه عطرهایی‌ هستند که از بهترین و باکیفیت‌ترین طراحی‌ها برخوردارند. این ترفند ساده به سازندگان عطرهای تقلبی کمک می‌کند تا به‌راحتی شناخته نشوند و از دعوی حقوقی فرار کنند. هنگام خرید عطر، حتما بطری آن را با دقت بررسی کنید.

مطالب مرتبط از مجله رز:

۶. رنگ عطر

معمولا برندهای معروف عطر در عطرهای خود از رنگ زیاد استفاده نمی‌کنند و رنگ عطرهای واقعی و اصل، معمولا کم‌رنگ است. رنگ شیمیایی تیره‌ی عطر، علامت تقلبی بودن است.

۷. در بطری

یکی دیگر از روش‌های تشخیص عطر تقلبی توجه به در بطری عطر است. درِ بطری عطرهای واقعی و اصل، کاملا متقارن است. اگر چنین نبود، بدون تردید عطر تقلبی است.

۸. شماره‌ی سریال

شماره‌ی سریال عطر باید در بخش پایینی بطری حک شده باشد و نباید آن را با چسب چسبانده باشند.
شماره‌ی سریال هم باید با شماره‌ی موجود روی بطری، یکی باشد. در ضمن شماره‌ی سریال باید ته جعبه نقش بسته یا با جوهر چاپ شده باشد.
۹. بطری عطر

جنس بطری عطرهای واقعی بسیار باکیفیت و صاف هستند. بطری عطرهای تقلبی معمولا کمی زمخت و ناهموارند.

دیگر روش‌های تشخیص عطر تقلبی
اگر قیمت عطر به‌طرز باورناپذیری خوب بود، احتمالا تقلبی است.

اگر در وب‌سایت فروش اجناس دیدید که فروشنده‌ای مدعی است، عطری را هدیه گرفته اما آن را لازم ندارد، مراقب باشید. این فروشندگان معمولا به‌دنبال فردی می‌گردند که عطرهای اصلی را نمی‌‌شناسد و به‌راحتی گول می‌خورد؛ به این امید که بتوانند یک عطر تقلبی را به او بفروشند.

اگر می‌خواهید به‌روش اینترنتی عطر بخرید، ابتدا به فروشگاه‌ها و فروشنده‌های معتبر فروش عطر مراجعه کنید شکل و رنگ واقعی عطر را ببینید، تا بتوانید آن را با محصولی که قصد خرید آن را از اینترنت دارید مقایسه کنید.
با توجه به تمام نکات فوق می‌توانید عطر تقلبی را از نوع واقعی و اصل آن تشخیص دهید.

منبع:

چطور

abcnews

brightside

 

مطالب مرتبط از مجله رز:

 

محصولات منتخب از فروشگاه اینترنتی عطررز: