8 نکته در مورد پرایمر که هرگز نشنیده‌اید!

اگر با پرایمر آشنایی نداشته باشید، برای شما یک مرحله اضافی (و شاید غیر ضروری) به نظر بیاید. اما اگر یکبار از آن استفاده کنید، خواهید دانست که چرا آرایشگران حرفه‌ای شیفته آن هستند.

۱ ) از پرایمرهای دارای فرمول رنگی استفاده کنید

پرایمر رنگی - مد و زیبایی

اگر پوست شما تیره – کلمه زیباتری برای آن وجود ندارد – است، پرایمرهای صورتی روشن، می تواند به آن درخشندگی بدهد. سایه‌های لیلاک (صورتی- بنفش)، پوستهای تیره و بیمارگونه را روشن می‌کند، و فرمول های سبز، سرخی پوست را خنثی می‌کند.

۲ ) پرایمر را به مقدار کم استفاده کنید

پرایمر رنگی - مد و زیبایی

لزومی ندارد صورت خود را با این ماده بپوشانید. استفاده از پرایمر به مقدار زیاد باعث می‌شود، زیر فونداسیون کرکی شده و جمع گردد. یک قطره کوچک (به اندازه یک کشمش) کفایت می‌کند. برای ایجاد پوشش یکنواخت، آن را به آرامی به صورت بمالید.

۳ ) استفاده از پرایمر روی پوست چشم

 

پرایمر را به آرامی به اطراف چشم و پلک‌ها بزنید. پرایمر مانند یک محصول سه کاره  عمل می کند؛ از طریق جذب چربی‌ها، از ایجاد لکه در آرایش و یا چروک شدن آن جلوگیری می‌کند؛ چین و چروک های کناره های چشم را نرم ؛ و سرخی پوست را خنثی می‌کند.

۴ ) مژه های خود را با پرایمر تقویت کنید

پرایمر - مد و زیبایی

برای ضخیم و طویل کردن مژه، از پرایمر مژه – بله پرایمر مژه هم داریم! روی ریمل همیشگی خود استفاده کنید. این فرمولها، با ضخیم کردن مژه‌ها، فاصله بین آنها را به حداقل می‌رساند و حاوی ویتامین E یا گلیسیرین برای حالت دهی و نرم کنندگی مژه هستند. فقط دو بار ریمل را به پرایمر آغشته کنید، در غیر اینصورت پرایمر روی مژه‌ها جمع شده و باعث ایجاد توده می‌شود.

مطالب مرتبط از مجله رز:

 

۵ ) نگران آکنه نباشید

اگر پرایمر شما حاوی عناصر ضد آکنه است، هرگونه درمان دیگر برای درمان لکه‌های روی پوست را کنار بگذارید. لایه بندی زیاد محصولات ضد آکنه روی پوست می‌تواند باعث ایجاد التهاب در پوست شود.

۶ ) استفاده از پرایمر روی لبها

 

برای جلوگیری از کرکی شدن رژلب و جمع شدن آن در خطوط روی لب، از پرایمر لب استفاده کنید. اگر به پرایمر لب دسترسی ندارید، پرایمر طراحی شده برای صورت نیز از همان کارایی برخوردار است.

۷ ) با کرم پودر کار را پایان ببرید

پرایمر - مد و زیبایی

برای فیکس کردن آرایش، این فرمول جادویی را دنبال کنید : پرایمر، فونداسیون مایع یا مرطوب کننده رنگی، کرم پودر شفاف. بدون یک لایه کرم پودر، آب موجود در آرایش و سیلیکون های موجود در بیشتر پرایمرها همدیگر را دفع می‌کنند. دراین حالت اگر صورتتان را لمس کنید، هر دو پاک خواهند شد.

۸ ) گردن خود را نرم و صاف کنید

درست است : علاوه بر چشمها، گونه‌ها، لبها و مژه‌ها، پرایمر در دیگر قسمتها نیز معجزه می‌کند. سیلیکون موجود در پرایمر به پر کردن خطوط ریز صورت و یکنواخت کردن آرایش کمک می‌کند؛ اما به همین میزان روی قسمت‌های دیگر نیز تاثیرگذار است. لینتر می‌گوید کمی از پرایمر را به دستها، گردن، و اگر لباس باز می پوشید، به دکلته بزنید. پوست شما بقیه روز جوانتر به نظر خواهد رسید.

مطالب مرتبط از مجله رز: